زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 2:51 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 362
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 108
عضویت: 11 /7 /1392


قیمت لوازم الکترونیکی: لپ‌تا‌پ‌هاي جديد در بازار تهران / جدول مشخصات و قيمت‎ها
لپ‌تا‌پ‌هاي جديد در بازار تهران / جدول مشخصات و قيمت‎ها...

سيتنا/ لپ‌تاپ‌هاي داراي پردازنده HASWELL طي يک ماه اخير به بازار ايران آمده‌اند و شاخصه‌ آنها سرعت پردازش بالا و مصرف کم انرژي است

به گزارش سيتنا به نقل از دنياي اقتصاد، ورود تکنولوژي‌هاي جديد به عرصه زندگي انسان که با معرفي سريع محصولات مبتني بر اين تکنولوژي‌ها به بازار همراه است، نه تنها موجب شده کاربران بتوانند کاربري بهتري از کالاها داشته باشند،بلکه تا حدود زيادي موجب بروز تغييراتي در ميزان بهره‌وري از کالاها شده است.
نمونه‌ اين اتفاق را در مورد لپ‌تاپ‌‌ها شاهد هستيم؛ کالايي که اين روزها در بازار آن با وجود کاهش تقريبي ميزان محبوبيت، شاهد بروز تحولاتي تکنولوژيک هستيم؛ تحولاتي که ناشي از ورود پردازنده جديد اينتل (پردازنده نسل چهارم HASWELL ) بوده و گفته مي‌شود تغييرات زيادي را چه از لحاظ ميزان مصرف انرژي و چه از لحاظ افزايش سرعت فرکانس پردازنده و در نهايت سرعت دستگاه در پي داشته است.

لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر اين پردازنده‌ها هم کم‌وبيش وارد بازار شده و هر روز شاهد انتشار اخبار جديدي در رابطه با ورود نمونه‌هاي جديد لپ‌تاپ هاي مبتني بر اين پردازنده‌ها به بازار هستيم.

با توجه به اين موضوع در اين بخش ما ضمن معرفي پردازنده جديد INTEL به معرفي لپ‌تاپ‌هاي مجهز به اين پردازنده (HASWELL ) پرداخته‌ايم. اگر به اين موضوع علاقه‌منديد اين گزارش را بخوانيد:

مختصر و مفيد درباره پردازنده HASWELL

پردازنده HASWELL نخستين عضو از خانواده جديد SoCهاي شرکت اينتل است که مانند پردازنده‌هاي خانوادهIvy Bridge با تراشه‌هاي ۲۲ نانومتري توليد مي‌شود.

در حقيقت پردازنـــده ديـــد(INTEL (HASWELL شامل يک هسته پردازنده جديد، يک پردازشگر گرافيکي و تغييرات زيادي در سطح سيستم (افزايش سرعت فرکانس پردازنده، کاهش مصرف انرژي و...) است.

بر اساس اعلام رحيميان، يکي از کارشناسان شرکت آوات، تفاوت اصلي پردازنده‌هاي هاسول با ديگر مدل‌هاي شرکت اينتل، مصرف پايين انرژي است و البته افزايش سرعت پردازنده.

به گفته اين کارشناس، مصرف برق سري خاصي از پردازنده‌هاي HASWELL در حد 10 وات گزارش شده است که اين موضوع کمک بسيار زيادي به کاهش انرژي مصرفي باتري دستگاه‌هايي نظير تبلت و اولترابوک‌ها کرده است.

موسويان، يک کارشناس بازار کامپيوتر هم با بيان اين مطلب که کاهش مصرف انرژي موضوع مهمي نزد کاربران و شرکت‌هاي توليدکننده است به «دنياي‌اقتصاد» اعلام کرد: عمر کوتاه باتري‌هاي مورد استفاده در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جوابگوي مصرف انرژي بالاي پردازنده‌هاي آنها نيست؛ اما اينتل راه‌حل جديدي پيدا کرد و توانست با بهبود ۲۰برابري مصرف انرژي نسبت به پردازنده‌هاي کم مصرف Ivy Bridge، تغييرات چشمگيري در اين زمينه به وجود بياورد. البته اين به اين معنا نيست که عمر باتري‌ دستگاه‌هايي که از هاسول استفاده کنند، ۲۰ برابر مي‌شود؛ چرا که عمر باتري به مسائل گوناگوني مرتبط است؛ اما به خودي خود مي‌تواند مصرف انرژي را به طور چشمگيري در باتري‌ها کاهش دهد و بالطبع به افزايش عمر آنها کمک کند.

به گفته کارشناسان، پردازنده‌هاي نسل جديد اينتل که در حال حاضر اکثرا روي اولترابوک و تبلت‌ها و نمونه‌هاي هيبريدي نصب شده است، مخاطبان بسياري در بازارهاي جهاني داشته است.

ورود آهسته کامپيوترهاي همراه مجهز به پردازنده جديد

بر خلاف بازار‌هاي جهاني، ورود تبلت و اولترابوک‌هاي مجهز به پردازنده HASWELL به بازار ايران با کندي صورت گرفت.

شايد علت اين کندي واردات به شرايط خاص بازار و قيمت گران کامپيوترهاي همراه مبتني بر اين پردازنده باشد؛ اما در هر حال برخي از شرکت‌هاي عرضه کننده تعدادي از تبلت و اولترابوک و دستگاه‌هاي هيبريدي را که به پردازنده جديد INTEL مجهزند، روانه بازار کردند.

SONY يکي از پيشگامان در اين زمينه است که تعداد زيادي از لپ‌تاپ و دستگاه‌هاي هيبريدي‌گران قيمت مجهز به پردازنده‌هاي جديد را طي ماه گذشته به بازار داخلي عرضه کرد. به گفته مسوول فروش يکي از نمايندگي‌هاي شرکت ايران‌رهجو، در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌هاي اين خانواده به پردازنده جديد اينتل (HASWELL) مجهزند و سوني ديگر اقدام به واردات نمونه‌هاي مبتني بر پردازنده‌هاي قديمي نخواهد کرد.

شرکت MSI هم پس از SONY به جرگه واردکنندگان لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر پردازنده جديد اينتل پيوست و مدل GT70 را که يک نمونه فوق‌گران قيمت است، براي کاربران حرفه‌اي به بازار عرضه کرد. اما اين شرکت به واردات همين يک مدل بسنده کرده و فعلا نمونه ديگري در اين زمينه به بازار عرضه نکرده است.

شرکت IBM LENOVO نيز با عرضه لپ‌تاپ‌هاي سري S510 ديگر عرضه کننده لپ‌تاپ‌هاي مجهز به پردازنده HASWELL است. البته قيمت لپ‌تاپ‌هاي اين برند در حد برندهاي گران قيمت بازار نيست. بر اساس اعلام يکي از نمايندگي‌هاي شرکت سازگار، اين شرکت همچنين لپ‌تاپ‌هاي سري Y510 را با قيمت سه ميليون و 600 هزار تومان از سري نمونه‌هاي مبتني بر پردازنده HASWELL به بازار عرضه کرده است.

برند ديگري که در اين زمينه اقدام به عرضه لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر پردازنده جديد اينتل کرده است، ACER است. اين برند مدل V3 را که يک لپ‌تاپ 17 اينچي است با قيمت چهار ميليون و 400 هزار تومان به بازار عرضه کرده است. همچنين مدل R7 جديد ايسر هم طي ماه‌هاي آينده با قيمتي حدود 5/3 تا 4 ميليون تومان وارد بازارهاي جهاني مي‌شود.

از خانواده ASUS هم مي‌توان به مدل N550 اشاره کرد. بر اساس اعلام شرکت آوات اين لپ‌تاپ در حال حاضر در بازار کمياب است و با قيمتي حدود چهار ميليون تومان به فروش مي‌رسد.
منبع: سیتنا

سه شنبه 16 مهر 1392 - 20:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | قیمت لوازم الکترونیکی: لپ‌تا‌پ‌هاي جديد در بازار تهران / جدول مشخصات و قيمت‎ها | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS